Nu echt Stellenbosch

6 augustus 2014 - Somerset West, Zuid-Afrika

Om 9.00 uur op weg via de Helshoogtepas naar Franschhoek. Dit is een plaats waar ruim 300 jaar geleden 152 hugenoten zich hebben gevestigd. Deze uit Frankrijk afkomstige mensen hadden druivenplanten meegenomen en zijn hier wijnboer geworden. Stellenbosch en omgeving is momenteel nog steeds de wijnstreek van Zuid-Afrika.

Na de koffie in Franschhoek zijn we doorgereden naar Paarl. Hier staat de Victor Verstergevangenis waar Nelson Mandela de laatste jaren van zijn gevangenschap heeft doorgebracht en waaruit hij in 1990 is vrijgelaten.

Daarna het 'hoogtepunt' van deze dag: de wijnproeverij bij Neethlingshof estate, vlak buiten Stellenbosch. We kregen hier 5 wijnen te proeven en daarbij een korte uitleg. Daarna mochten we nog even een paar foto's maken in de wijnopslag.

Hierna zijn we naar het centrum van Stellenbosch gereden waar we hebben geluncht en geshopt. En natuurlijk mocht daarbij een bezoekje aan oom Samie se winkel niet ontbreken! In de Dorpstraat hebben we foto's gemaakt van de typisch Kaaps-Hollandse huizen.

Om 17.00 uur waren we weer terug in het hotel.

1. Dick en Kitty:
    6 augustus 2014
    Wat een indrukken krijgen jullie te verwerken maar prachtig allemaal. Ja en dan de wijnen. Leuk om tussen de lekkere wijnen van Stellenbosch rond te dwalen en niet te vergeten te proeven. Mooie foto's!
  2. Leonie Ten Cate:
    7 augustus 2014
    Wat heerlijk jongens! Wat krijgen jullie toch een boel te zien zo! Geniet er nog even met volle teugen van, Johan en ik zitten nu ook in de trein opweg naar wat avontuur ;) hopelijk is daar ook goede internetverbinding zodat we jullie gebeurtenissen kunnen blijven volgen! Groetjes en knuffels van ons!
  3. Tineke Bisschop:
    7 augustus 2014
    Hoi Anneke en Joop,

Als het vat wijn in Assen is aangekomen kom ik ook even proeven hoor en alle foto's bekijken natuurlijk, geniet er nog even van en tot gauw. groeten van Ayana en mij.