Stellenbosch, maar niet heus....

5 augustus 2014 - Somerset West, Zuid-Afrika

Vanmorgen om 7.45 uur vertrokken naar Buffels Drift Lodge om onze 'superior' reisgenoten op te pikken, die de afgelopen nacht weer een 'opgegradeerd' onderkomen hadden. Zoals jullie merken gaan wij al aardig Zuid Afrikaans praten.

Hierna via de route 62 richting de streek die Overberg heet. Voor een 'broodnodige' plaspauze zijn we even gestopt bij Ronnie's sexshop. Om misverstanden te voorkomen: Ronnie had daar een winkeltje met drank en snoepgoed 'tussen niks en nergens' ( = in the middle of nowhere) maar Ronnie had geen klanten. Zijn winkel heette toen: Ronnie's shop. Vrienden adviseerden hem om er 'sex' tussen te zetten en sindsdien kan Ronnie leven van de inkomsten. De artikelen zijn echter nog hetzelfde. Wel hangen het plafond en de wanden vol met BH's en slipjes.

Daarna koffie gedronken in Barrydale. Bij Kogmanskloof weer gestopt om foto's te maken van het indrukwekkende Plooiingsgebergte.

Toen zijn we doorgereden naar het plaatsje Robertson waar we een bezoek hebben gebracht aan de Klipdrift brandewijnstokerij. Een proeverij mocht hier natuurlijk niet ontbreken. Aansluitend hier ook de lunch gebruikt. Het eerste uur van het vervolg van de busreis was het opvallend rustig in de bus. Menigeen knapte een (brandewijn) uiltje.

We kwamen later nog weer langs de kust en reden door Kleinmond, een badplaats waar veel Zuid Afrikaanse gepensioneerden wonen. Steeds verder langs de kustlijn rijdend kwamen we tegen 17.00 uur aan bij ons hotel. Niet zoals in de papieren vermeld stond in Stellenbosch, maar in het dicht bij Kaapstad gelegen Somerset West. We slapen hier 2 nachten in het Lord Charles NH- hotel.

Morgen gaan we o.a. wijn proeven in Stellenbosch, maar we hoeven pas om 9.00 uur weg dus we kunnen een beetje uitslapen.

1. Woeste Willem:
    6 augustus 2014
    Haha "sex" verkoopt dat zie je maar weer enne vandaag jow dag Anneke met wijnproeven ? Hoewel doorslikken hoort er dan niet bij hè maar ach das voor de echte wijnproevers hè :-)
  2. Lien van Til:
    9 augustus 2014
    Hi Anneke en Joop had ik wat geschreven kijk ik later staat er niets ik had vergeten te plaatsen ik vroeg mij af of jullie niet tipsy waren na al die glazen ik herinner mij dat wij vroeger ook zoiets hadden en toen we naar huis gingen zag Jan een paaltje niet ach ja