Eindbestemming bereikt!

7 augustus 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Allereerst realiseerden we ons vanmorgen weer dat een bezoek aan een wildpark hier in Z-A niet zonder gevaar is. In een park in het noorden van het land was gisteren een auto met daarin een jong stel bijna geplet door en enorme mannetjes-olifant. Zie foto op ons blog.

Om 9.45 uur vertrokken uit ons hotel. Allereerst brachten we een bezoek aan de botanische tuinen van Kirstenbosch. Zelfs in 'de winter' een bezoek meer dan waard. Na het wat mindere weer van gisteren hebben we vandaag weer een stralend blauwe lucht met een aangename temperatuur.

Na de lunch gebruikt te hebben in Kirstenbosch reden we door naar het eindpunt van onze reis: Kaapstad! Onderweg werden we weer eens geconfronteerd met de grote verschillen hier. We kwamen langs een enorme krottenwijk. En ook al hebben we daar al meerdere van gezien, dat went nooit!!

Maar gelukkig zagen we ook hier de zogenaamde Mandela-huizen. Dit zijn huisjes die volgens een plan van Nelson Mandela door de overheid worden gebouwd in de krottenwijken.

In Kaapstad reden we eerst naar kasteel De Goede Hoop, dat gebouwd is tussen 1665 en 1679. Daarna een wandelingetje gemaakt langs het parlementsgebouw, de voormalige kerk van Bisschop Tutu en door de compagniestuinen. Bij het parlementsgebouw zagen we een standbeeld van J.C. Smuts, die eind jaren 20 de eerste premier van de Afrikaanse Unie was.

Hierna in de bus op weg naar de seinheuvel. Een behoorlijk steile klim die ons schitterende uitzichten bood over Kaapstad, Robbeneiland en de indrukwekkende Tafelberg.

Om 16.00 uur kwamen we aan in het Fountain-hotel waar we de laatste 2 nachten van onze reis zullen doorbrengen.

1. Yolanda:
    7 augustus 2014
    Klinkt indrukwekkend! Geniet van jullie laatste dagen daar!
  2. Wijte:
    8 augustus 2014
    Waar blijft nou die foto van jullie beide boven in een boom met een kudde hongerige leeuwen eronder ??
  3. Kitty:
    8 augustus 2014
    Whow, wat een indrukwekkende reis hebben jullie achter de rug, eentje om nooit te vergeten denk ik.
    Nu een beetje bijkomen en even een pas op de plaats voordat de terug reis naar Assen begint? Wij gaan ook inpakken en zijn vanavond weer thuis.
    Wij wensen jullie nog 2 fijne dagen en een goede vlucht.
    Hartelijke groet van ons, Dick en kitty
  4. Gerda:
    8 augustus 2014
    Indrukwekkend allemaal, mooi. Geniet er nog eventjes van, beetje afkicken en een hele goede terugreis gewenst.
  5. Lien van Til:
    9 augustus 2014
    Hi Anneke en Joop het is zo mooi de natuur en ook indrukwekkend. Wat dachten jullie dat jullie een seintje kregen dat jullie aan tafel konden geintje