In en om Kaapstad

8 augustus 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag om 8.20 uur vertrokken met de bus naar Houtbaai. Van hieruit een boottochtje gemaakt naar Duikereiland. Hier huist een grote kolonie robben. Erg leuk om te zien.

Daarna reden we over een erg mooie bergpas genaamd Chapmanspeak. Deze heeft een lengte van 10 km. en 133 bochten met steile rotsen boven en de kolkende oceaan onder. Volgens de reisgids behoort deze tot de spectaculairste kustroutes ter wereld. Hierna zijn we doorgereden naar Cape Point. Dit is naast Kaap de Goede Hoop en biedt, als je eenmaal helemaal naar boven bent gelopen, een spectaculair uitzicht over de beide oceanen (Indische en Atlantische). Bijzonder om te bedenken dat pa Uiterwijk Winkel hier bijna 69 jaar geleden voorbij voer op weg naar Indie. Hier hebben we tussen een stel vervelende bavianen geluncht waardoor je goed moest uitkijken dat je eten niet gestolen werd.

Toen zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden waar we natuurlijk de 'verplichte'  groepsfoto hebben gemaakt en ook weer genoten hebben van prachtige uitzichten.

Als laatste vandaag bezochten we de pinguïn-kolonie op Bouldersbeach. Ook weer heel leuk om een keer gezien te hebben.

Vanavond ons laatste groepsdiner, want morgenmiddag gaan er al mensen van de groep op weg naar Nederland. Wij hopen morgenochtend nog een bezoek te brengen aan Robbeneiland, als het weer het toelaat.

1. Wijte:
    9 augustus 2014
    Erg genoten van jullie avonturen en prachtige foto's.
    Hoop dat jullie een goede en veilige vlucht terug hebben.
  2. Rita:
    9 augustus 2014
    Nog 1 dag en dan zit het er alweer op wat een mooie reis hebben jullie gemaakt. Leuke verhalen en mooie foto's een goede terugreis toegewenst.
  3. Elly Walravens:
    9 augustus 2014
    Het was leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan hebben.
    Een goede en veilig reis terug naar Nederland en dan uitrusten van deze geweldige vakantie!
    Groetjes, Elly
  4. Lien van Til:
    9 augustus 2014
    wat moet dat indrukwekkend geweest zijn Anneke als de beide oceanen zie dat jouw gedachten naar jouw vader ging ik werd er zelf ook stil van Ik heb erg genoten van al jullie verhalen en foto"s Ik wens Jullie een goede reis en een veilig thuis komen groetjes Lien