Dagje Calgary

18 juni 2017 - Calgary, Canada

Vandaag heb ik mijn sport- en schaatshart ruimschoots op kunnen halen in de olympische stad Calgary. Hier vonden in 1988 de Olympische Winterspelen plaats. Eerst brachten we een bezoek aan het Olympic Park. Daar is nog steeds volop activiteit. We gingen met een stoeltjeslift omhoog  en daarna met een Luge(zie foto) over een 1800 meter lang traject weer omlaag. Erg leuk om te doen! Ondertussen hadden we een prachtig zicht op de Olympische skispringschansen en de Bobsleebaan. Daarna reden we door naar de Olympic Oval, de beroemde ijsbaan in Calgary waar al heel veel legendarische records zijn gereden. Tot onze verbazing mochten we gewoon naar binnen en kregen we volop de kans om rond te kijken daar. Er lag een prachtige ijsvloer maar helaas werd er op dat moment niet gereden. Jullie begrijpen dat zoiets voor een schaatsfan als ik een enorme belevenis is! Na het bezoek aan de Oval gingen we naar de Calagary Tower. Een 191 meter hoge toren met bovenin een 360 graden lookout. Ook erg mooi! Daarna liepen we naar Ingelwood, de oudste wijk van Calgary waar we geluncht hebben. De laatste dag van onze vakantie zit erop. Een enorme belevenis waarvan we van de eerste tot de laatste dag volop van hebben genoten!

1. Paula:
    19 juni 2017
    Wat leuk zeg, dat jullie daar zijn geweest! Kan dat ook weer van de bucketlist. Een mooie afsluiter van de vakantie!
    Alvast (? Denk ik) een hele goede terugreis gewenst, tot gauw!
  2. Yolanda:
    19 juni 2017
    Dat ziet er tof uit! Bijzondere ervaring :) Nu eerst maar eens lekker slapen en straks terug naar NL... Goede reis en tot gauw!
  3. Kitty:
    19 juni 2017
    Prachtige foto's en verhaal, wij wensen jullie een goede terugreis en maar heerlijk genieten van alles wat jullie beleefd en gezien hebben in deze reis. Groeten van ons, Dick en Kitty
  4. E. Veldhuis:
    19 juni 2017
    Prettige homereis, en nog maar even nagenieten. Dank voor de mooie plaatjes van
    de afgelopen weken. Tot weerziens in ons tropisch landje van vandaag.
  5. Annemarie:
    19 juni 2017
    Wat een supermooie reis hebben jullie gemaakt. En de reisverslagen ook helemaal goed, leuk dat jullie dat met ons delen. Goede terugreis. Groetjes
  6. Emmy Bakker:
    19 juni 2017
    Prachtig hoor, een hele veilige terugreis en het is hier warmer dan daar zie ik... :) tot gauw !!
  7. Roeliedikkens.:
    19 juni 2017
    Prachtige foto's in welkom thuis
  8. Leonie Ten Cate:
    19 juni 2017
    Zo, zijn jullie idd weer een ervaring rijker :D haha wat een avontuur in die karretjes lijkt mij!! Jongens, lekker slapen, en alvast een hele goede en veilige reis weer naar huis! :D