Rustig dagje

16 juni 2017

Vandaag begonnen met de rit naar de Grassi Lakes om daar een mooie wandeling te gaan maken. Op het informatiebord aan het begin van de wandeling werden we ernstig gewaarschuwd voor de aanwezigheid van Grizzly's en Zwarte beren. Dapper en onverschrokken maar uitermate alert gingen we op pad. En het enige beest dat we onderweg tegenkwamen was een ree. Zeker een mooi beest maar enigszins teleurgesteld waren we wel natuurlijk. Gelukkig maakten de prachtige paden met de mooie uitzichten en de  schitterende kleuren van de Grassi Lakes alles goed. Via een onverharde en nogal hobbelige weg reden we door een aantal Provincial Parks waar we onderweg nog 2 reeën zagen. Overal borden langs de kant van de weg waarop we gewaarschuwd werden voor overstekende Wapiti's, beren en nog veel meer wilde beesten. Helaas bleek het niet onze lucky day. Het enige wild dat wij nog hebben gezien was een armetierige moeder Rocky Mountain Sheep met 3 schattige jonkies. We besloten voor een kopje koffie door te rijden naar Kananaskis. Een plaatsje waar in 2002 de G8 wereldleiders bijeen waren voor een meeting. Hoe ze daar in vredesnaam terecht zijn gekomen zal voor ons waarschijnlijk voor altijd een raadsel blijven. Gelukkig hadden ze er een aardig kopje koffie met een heerlijk stukje aardbei/rabarbertaart!

1. Kitty:
    17 juni 2017
    Wat een prachtige reis maken jullie, leuk om te lezen en ons te laten genieten van foto's. Hier alles oke.
    Nog maar even genieten van de laatste dagen.
  2. Lien van Til:
    17 juni 2017
    Hi Anneke en Joop Het zijn weer prachtige foto's. Wat is de natuur toch prachtig.Zo te zien was het weer ook gunstig.Ach wat een zielig schaap.De jonkies zullen wel veel van hun moeder geëist hebben.De reeën waren die mensen gewend Anneke?De orchidee in het wild prachtig Morgenvroeg (zondag dan gaan we weg en komen donderdag a.s.weer Geniet nog lekker samen met Joop en Marcha en Ruud.En we spreken elkaar weer als we allemaal weer terug zijn van Vakantie.Groetjes liefs Lien
  3. Kees:
    17 juni 2017
    "Dapper en onverschrokken"? Roekeloos en levensmoe zul je bedoelen. Helden!
    En nu maar denken aan dat mooie lied:
    country-road, take me home to the place where I belong. Goede reis en tot gauw.
    Groetjes van Froukje en myself.
  4. Roeliedikkens.:
    17 juni 2017
    Bedamkt voor de mooie foto's
  5. Hans en karin:
    17 juni 2017
    het gaat maar door met al die mooie kiekjes en verhalen van de belevenissen.
    wat een schitterende natuur. Heb de Jasper Skytram opgezocht. is 360 graden te bekijken.
    leuk om mee te kijken. Heb het gezellig samen.
  6. Hans en karin:
    17 juni 2017
    had net reactie geplaatst, niet gelukt.dus:
    heb mee zitten kijken bij de Jasper Skytram, 360 graden.is erg leuk dat dat kan.
    en wat een foto's en verhalen van jullie belevenissen, hartstikke mooi en leuk.
    nog veel gezelligheid samen.
  7. Emmy Bakker:
    17 juni 2017
    Haha.. stoer hoor, ik denk dat die beren voor jullie op de vlucht gingen.
    Mooi om te lezen hoe jullie genieten daar !!
  8. Wim ten Cate:
    17 juni 2017
    Mooi om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Nog een goede tijd, en veilige thuisreis.