Dagje Yoho en Banff National Parks

15 juni 2017 - Canmore, Canada

Vandaag een dagje rondgereden in Yoho en Banff National Parks. Als eerste bezochten we het Emerald Lake in Yoho NP. Gezien de bewolking vielen de kleuren van het water een beetje tegen. Daarna wilden we naar de Takakkaw Falls, die met 256 meter hoogte tot de hoogste van Noord-Amerika behoren, maar om een voor ons onduidelijke reden was de weg daar naar toe afgesloten. Dan maar door naar Field voor een bakkie koffie. Ook de weg naar Lake Moraine bleek afgesloten. Later bleek dat dat was in verband met de enorme drukte. In verband het het 150 jarig bestaan van Canada is de toegang tot de National Parks gratis en dit trekt enorm veel bezoekers. De volgende stop was Lake Louise. We zijn daar langs een steil pad naar boven gewandeld voor een mooi uitzicht op het meer. Gelukkig bleek op de terugweg dat de weg naar Lake Moraine ook weer geopend was.  Dus ook daar nog even een bezoekje gebracht. Op de terugweg hebben we een alternatieve route gekozen. Dat bleek achteraf een prima keuze omdat we daar Grizzly's en een Wapiti/Elk tegenkwamen.

1. Yolanda:
    16 juni 2017
    Dat ziet er weer heel goed uit zeg! Mooie foto's:) Ik zal wel dom zijn, maar... 150 jaar pas?
  2. Hans en karin:
    16 juni 2017
    wat een groot gebied, en prachtige foto's,
    leuk dat jullie ook nog in de kano zitten?!
  3. Kees:
    Adembenemend mooi.
  4. Josette:
    16 juni 2017
    Grizzly's! Dat is nog eens andere koek dan Hollandse muizen! Blijven die je niet achtervolgen tot ze je opgepeuzeld hebben? Woeste natuur en prachtig gefotografeerd!
  5. Leonie Ten Cate:
    16 juni 2017
    Zo ik sta echt paf van jullie foto's, wat een uitzichten hebben jullie :) en prachtige dieren onderweg!
  6. E. Veldhuis:
    16 juni 2017
    Hele mooie shots daar in Banff. Een oude schoolvriendin van mij heeft daar in die
    buurt gewoond en zij stuurde regelmatig van die mooie plaatjes van daaruit.
    Heel mooi.
  7. Roeliedikkens.:
    16 juni 2017
    Wat een mooie omgeving ,daar zal ik wel nooit komen .ben nu met Lucina in Hengelo.
    is ook mooi hoor Roelie en Lucina.
  8. Anneke:
    17 juni 2017
    Veel plezier samen Roelie en Lucina!
  9. Lien van Til:
    17 juni 2017
    Wat is het daar mooi !Anneke je hebt toch nog beren gezien.Lijk mij toch een beetje eng.De wapiti (ik had daar nog nooit van gehoord) is ook mooi .Is dat geen rendier?Groetjes liefs Lien.