Panoramaroute

24 juli 2014 - Hazyview, Zuid-Afrika

Vandaag weer op tijd opgestaan en ingestapt om eerst de andere helft van de groep op te halen die in een ander resort zaten. Daarna gingen we richting de Panoramaroute. Dit is een route die door bergachtig terrein gaat met uiteraard mooie uitzichten en de op 3 na grootste kloof ter wereld ( zeggen ze hier....) . Tijdens de busrit hebben we eerst gepauzeerd bij de drie rondavels. Dit zijn drie bergtoppen in de vorm van Afrikaanse hutjes.

Daarna gingen we kijken bij de potholes oftewel op z'n Afrikaans: kolkgate. Dit zijn door vallend en stromend water uitgesleten gaten in rotspartijen. Erg mooi om te zien.

Toen we verder wilden rijden bleek dat de bus problemen had met de motorkoeling. De chauffeur heeft het nog een poosje geprobeerd, maar toen we brandlucht roken werd de bus aan de kant gezet. Gelukkig konden wij vrij snel opgehaald worden door een andere bus en naar Graskop gebracht worden waar we een late lunch hebben gebruikt. Daar hadden we tijd om souveniertjes en biltong (Afrikaanse droge worst) te scoren.

Daarna gingen we met de inmiddels gerepareerde bus naar ons volgende overnachtingsadres in Hazyview.

1. Ria huberts:
    24 juli 2014
    Wat hebben jullie al veel gezien,prachtig al die wilde dieren,en de bussen zijn daar niet zoals hier,net als de wegen,leuke foto's en de rest van de foto's willen wij natuurlijk ook een keer zien,souvenirs zijn altijd leuk,ik zou me niks laten wijsmaken haha,Biltong is gedroogde worst,ik geloof er niks van.Veel plezier morgen,Groetjes Jan en Ria
  2. Josette:
    24 juli 2014
    Wat 'n belewenis! Julle moet wel vroeg uit die vere, hou die beesies nie van uitslapen? Groetjes en zoentjes
  3. Hans en karin:
    24 juli 2014
    mooi hoor! ja hier ging het allemaal om he.
    weer vroeg op morgen?
  4. Geert:
    25 juli 2014
    Goedemorgen Anneke en Joop. Wat een belevenis. Als jullie weer terug in Nederland zijn kan de Tamboer in Hoogeveen wel worden gehuurd. Grote zaal en een groot scherm. Kunnen alle vrienden en bekenden in 1 keer genieten van alle verhalen met beeld en geluid. Ik zie het al helemaal voor me. Joop achter de knoppen van het geluid en Anneke achter de microfoon. Wij als toehoorders met een hapje en een drankje luisterend naar het adembenemende verhaal. We zien er met spanning naar uit. Als het niet lukt zouden we ook genoegen willen nemen met een plaatsje onder een partytent op het terras aan de Groenkampen in Assen.
    Heel veel genoegen en prettige voortzetting van de reis.
    Groeten Willy en Geert.
  5. Lidy:
    25 juli 2014
    Wat een prachtige plaatjes! Blij om te merken dat jullie het naar de zin hebben daar!
  6. Marcha:
    25 juli 2014
    Zo te horen genieten jullie enorm. Een zeer verdiende vakantie voor jullie. Het gevoel van even in een andere wereld te zijn.
    Mooie foto's. Wat kan de natuur toch mooi zijn.
    Leuk om jullie te volgen.
    Blijf genieten. Wij genieten met jullie mee.
  7. Tineke Bisschop:
    25 juli 2014
    Prachtige foto's, mooie natuur, niet te warm,lekkere biltong, wat wil een mens nog meer. Geniet ervan, het is jullie zeer zeker gegund. Veel liefs van Tineke en Ayana.
  8. Leonie Ten Cate:
    26 juli 2014
    Wauw zeg, wat ziet het er geweldig uit op de foto's!! Fijn te lezen en te zien dat jullie je zo vermaken :D
  9. Yolanda:
    26 juli 2014
    Wauw, prachtige plaatjes! Geniet er lekker van!!
  10. Rita:
    27 juli 2014
    Hoi Anneke en Joop,

Ik ben net thuis van een weekje vakantie en lees jullie leuke reisverslagen. Mooie foto's en inderdaad mooie omgeving.
    Geniet er lekker van.
  11. Lien van Til:
    2 augustus 2014
    Hi Anneke en Joop eindelijk laat ik wat van mij horen ik ben zo blij dat jullie een fijne vakantie hebben het straalt ook van jullie af