Struisvogels en grotten

4 augustus 2014 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag weer om 7.45 uur vertrokken. Deze keer ging de (korte) reis richting Oudtshoorn. Onderweg kwamen we over de Outeniqua-pas (plaats van veel honing) met wederom prachtige uitzichten. Aangekomen in Oudtshoorn bezochten we de Cango struisvogelboerderij of zoals ze hier heten: de volstruise. Je kon hier ook een ritje maken op een struisvogel, maar niemand van onze groep voelde hier iets voor omdat men dat zielig voor het dier vond.

Hierna reden over de Swartbergpas naar de wereldberoemde Cango Caves. Hier hebben we eerst geluncht en daarna zijn we de reusachtige druipsteengrotten ingegaan voor een rondleiding van een uur. De grot heeft verschillende 'kamers' waarvan sommigen erg mooie stalagmieten en stalagmieten hebben. Dit grottenstelsel is in de loop van 20 miljoen jaren ontstaan. P.S. Voor Thijs, Yolanda en Leonie: deze keer zonder hoofdwond weer uit de grot gekomen.....

We overnachten nu 1 keer in een hotel binnen de bebouwde kom en gaan daarom vanavond voor het eerst deze vakantie 'buitenshuis' eten. Morgen op weg naar Stellenbosch ! Anneke verheugt zich mateloos op een bezoek aan deze wijnstreek !

1. ELZE Veldhuis:
    4 augustus 2014
    Dat had ik nou graag eens willen zien : Een Ten Cate op een struisvogel.
    Je hoeft er je kop niet voor in het zand te steken, dat doen de struisjes
    wel voor je.
    Trouwens wat is het verschil tussen stalagmieten en stalagmieten ?
    Dat werd me in de tekst niet duidelijk.
    Fijne voortzetting !!
  2. M.Schimmel-ten Cate:
    4 augustus 2014
    Elze, er zijn stalagmieten en stalagtieten. Deze laatsten hangen naar beneden, verklaarbaar dus.
    Joop en Anneke, jullie maken echt een mooie reis. Geniet ervan.
  3. Yolanda:
    5 augustus 2014
    Niet eens een hoofdwond? Wat een voorbeeldig uitje dan! ;-)
  4. Lien van Til:
    6 augustus 2014
    hiAnneke en Joop wat prachtig elke keer geniet ik weer van jullie foto's En de foto's van de stalagmieten dat is geweldig dat die zo oud zijn kon je geen stukje meenemen en Anneke en Joop groot gelijk dat je niet op de struisvogel ging zitten ik heb altijd het gevoel dat je voor aap staat
  5. Wijte:
    8 augustus 2014
    Wat die struisvogel betreft zgn, zielig.Geef maar gewoon toe ,je durfde niet.
    Heb weleens gehoord dat ze heerlijk smaken. Eigenlijk een door -gevolueerde grote kip.