Op weg naar Knysna

2 augustus 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Vanmorgen alweer op tijd(8uur) op pad.we vertrokken naar het Tsitsikammapark voor een wandeling. Onderweg kwamen we over de Hendrik Verwoerdbrug over de Stormsrivier. Hier zijn we uitgestapt voor een kop koffie. In het struikgewas naast de weg zat een hele groep Bavianen elkaar te vlooien. Leuk om te zien en natuurlijk om de nodige foto's van te maken. Daarna doorgereden naar het Tsitsikammapark aan de Indische oceaan. We hebben daar een prachtige wandeling gemaakt door een soort tropisch regenwoud met aan het eind een soort touwbrug over een uitloper van de oceaan.

Na de lunch doorgereden naar het vertrekpunt van de Blue Ocean, de boot waarmee we walvissen gingen spotten in de Plettenbergbay. Het spande erom of de tocht door zou gaan omdat de oceaan nogal tekeer ging. Gelukkig kregen we groen licht en kon de spannende tocht beginnen. Al gauw werd de boot stilgelegd en zagen de ervaren begeleiders de eerste walvissen verschijnen. Wat een imposante beesten! En wat een belevenis om ze vanaf zo dichtbij te kunnen bekijken!! Door het ruige weer was het niet mogelijk om met de i-pad foto's te maken zodat we deze helaas niet kunnen plaatsen op ons blog. Gelukkig konden we dit met onze andere camera wel, maar die foto's kunnen we nu niet laten zien.

Na dit spannende avontuur gingen we door naar ons nieuwe overnachtingsadres. Een in oud Engelse stijl opgetrokken landhuis in the middle of nowhere! Speciaal voor Daniël en Josette: het lijkt hier erg op het kasteel van David en Stefanie in Marcillat. Oud, stoffig en muf. Helaas blijven we hier 2 nachten.  Maar we mogen niet klagen natuurlijk! Ook vandaag hebben we onderweg weer de nodige sloppenwijken gezien, sommige zelfs direct naast een luxe villawijk.

We hebben inmiddels onze intrek genomen in een andere kamer die onze reisgenoten Joep en Sandra ons ter beschikking stelden. Nu lekker slapen!

1. Leonie Ten Cate:
    2 augustus 2014
    Zo, veel moois gezien tijdens jullie wandeling dus :D en wat tof dat jullie ook echt walvissen hebben kunnen zien!! Super hoor, slaap lekker daar!
  2. Woeste Willem:
    3 augustus 2014
    Vanaf de boot in de Biesbosch nu toch een reactie haha wel internet met mijn private hotspot maar met een beperkt aantal Mb's vandaar. Ik lees jullie belevenissen Anneke en Joop met bewondering maar nu jullie ontmoeting met het zien van die gigavissen de Walvis WoW das verschrikkelijk mooi en een schitterende ervaring. Ik ben dan ook benieuwd naar de foto's ! Tsja en dan die baviaantjes daar zou ik uren naar kunnen kijken en zeker zoals jullie het zien in het wild ! Ik ben dan ook verschrikkelijk positief hoor ! ! ! jaloers op wat jullie meemaken en zien. Vandaar nu koste wat het kost een reactie en tsja je zei zo groot hadden jullie ze nog niet gezien wat ik had gevangen hier in de Biesbosch maar nu dus wel hè groetekus kus vanaf de Biesbosch xxx
  3. Lindy:
    Wat een prachtige reis!
  4. Tineke Bisschop:
    3 augustus 2014
    Wat een prachtig land, ben benieuwd naar de walvissen, vast heel indrukwekkend. Geniet er van, hier is het weer ook nog prachtig. De groeten uit Groningen en een dikke kus van Ayana en Tineke.