Terug naar de kust

30 juli 2014 - East London, Zuid-Afrika

Vandaag weer een lange reisdag (550 km.). Vanmorgen om half 7 moesten onze koffers al weer klaar staan. Wij konden daarna nog ontbijten om om half 8 af te reizen.

Na een plas-en koffiepauze hebben we geluncht met pizza's in Mtatha. Daarna zijn we doorgereden naar Qunu. Dit is het dorp waar Nelson Mandela vanaf zijn tweede jaar gewoond heeft. Er is daar een klein museum waar we rondgekeken hebben en weer het een en ander hebben geleerd over deze bijzondere man. We konden vanaf het museumterrein het huis zien liggen waar Nelson Mandela gewoond heeft en waar ook zijn graf is. Helaas is het graf nog niet voltooid (waarschijnlijk pas in december) en was dit dus nog niet toegankelijk voor bezoekers.

Hierna reden we door naar de volgende overnachtingsplaats in East London. We logeren in Crawfords Lodge aan zee, waar we om 18.00 uur, dus in het donker, aankwamen. De accommodatie ziet er prima uit, maar de zee kunnen we dus nu alleen nog maar horen. We kunnen bijna niet wachten tot morgen om het bij daglicht te zien.

Morgen hebben we onze eerste rustdag (ook de enige) en waarschijnlijk gaan we eerst eens lekker uitslapen en dan de hele dag niksen !

1. Kitty:
    30 juli 2014
    Hoi, wat fijn te lezen dat jullie het naar de zin hebben en iedere dag voor een uitdaging staan, nu fijn een dag op je zelf ennnnnnn niets doen?groetjes dick en Kitty
  2. Marja den Hartog:
    30 juli 2014
    Super om ook jullie reisverslag te lezen. We zullen de komende dagen hoogstwaarschijnlijk nog wel veel meer mooie dingen gaan beleven hier.
  3. Gerda:
    30 juli 2014
    Het ziet er allemaal geweldig uit, wat een indrukken zullen jullie te verwerken hebben daar. Geniet er van en zeker ook van je rustdag. Na deze vakantie ben je vast aan vakantie toe om alles in alle rust te laten bezinken. Harry en Gerda
  4. Leonie Ten Cate:
    30 juli 2014
    Zo! Dat is inderdaad erg vroeg opstaan, jullie verdienen wel een rustdag ;) lekker uitslapen, en genieten van het uitzicht morgen!! :D
  5. Marjan:
    30 juli 2014
    Wat maken jullie een prachtige reis, veel indrukken van dit mooie land en zijn bewoners. Morgen lekker genieten van de rustdag. Groeten Roelof-Marjan
  6. Kees:
    31 juli 2014
    Kunnen jullie daar niet vast een afspraak maken voor de familiedag van volgend jaar?
    Eén voorwaarde: niet om 06.30 uur opstaan. Is me dat afzien!!