Goedemorgen

20 juli 2014 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Omdat we nu de beschikking hebben over een internetverbinding, hier alvast weer een korte update uit Johannesburg. Onze eerste nacht in Zuid-Afrika zit er op, geen onverdeeld succes! Nog teveel adrenaline in ons lijf om snel in slaap te vallen. En omdat het lijkt of ons hotel gelegen is naast de start- en landingsbanen van het vliegveld hier, waren we ook al weer lekker op tijd wakker. Het is hier behoorlijk fris, voor ons gevoel niet warmer dan een graad of 10, klinkt jullie vast als heel aangenaam in de oren. Gelukkig is de lucht strak blauw en schijnt er een heerlijk Afrikaans zonnetje. We worden hier straks om 12 uur opgehaald en hebben nu nog een uurtje of 2 te overbruggen. Toen we daarnet aan de receptioniste vroegen of we hier een beetje kunnen rondwandelen, keek ze ons nogal vreemd aan...?

Volgens haar is er hier, behalve 1 winkel,  verder niets te zien. Dus gaan we daar zo ons geluk beproeven en op zoek naar een adapter voor onze elektrische apparaten. Die hadden we wel van huis meegenomen, maar blijken hier van geen kant te passen!

Tot later!

1. Gerda:
    20 juli 2014
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Er volgen vast nog meer "verrassingen", zoals het je vreemd aankijken als je vraagt of je kan rondwandelen. Veel plezier in Zuid Afrika, geniet er van. Hartelijke groetjes
    Harry en Gerda
  2. Emmy Bakker:
    20 juli 2014
    Ja het is vroeg dag in Afrika... :) Fijne reis verder !!
    10 graden .... heerlijk, het is hier benauwd warm :(
  3. Lidy:
    20 juli 2014
    Wat fijn dat jullie goed aan zijn gekomen! Geniet ervan!
  4. Ria huberts:
    20 juli 2014
    De kamer ziet er leuk uit,de themperatuur is bij jullie beter dan hier,succes met het zoeken naar de goede adapters,veel plezier vandaag,Groetjes Jan en Ria
  5. Hans en karin:
    20 juli 2014
    Het avontuur is dus begonnen.Wellicht slapen jullie de komende nacht beter, en dan op naar al het moois! succes met het vinden van de adaptors. 10 graden, dat klinkt zalig lekker.
    Gezelligheid en genietse van de reis.
    groetjes, Hans en Karin
  6. Dick en Kitty:
    20 juli 2014
    Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. En wat de temperatuur betreft, stuur maar wat koelte deze kant op! Fijne dag en tot later.
  7. Daniel:
    20 juli 2014
    10 graden - perfect temperature voor een leker Zuid Africans stampot boerenkool!

Ik hoop dat jullie een adaptor vinden, anders komt Joop nooit uit dat rooie bed!

Veel sucess Tarzan en Jane'
  8. Annemarie:
    20 juli 2014
    Vast een heel bijzonder gevoel om daar te zijn. We zijn benieuwd naar jullie belevenissen. Het zal vast heel speciaal worden. Leuk dat we ook tussendoor sfeer fotootjes krijgen.
  9. ELZE Veldhuis:
    20 juli 2014
    Na een goede vlucht is het goed slapen, of niet soms ?
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Op de temperatuur hief jeniet jaloers te zijn, hetis hier om te puffen.
    Tot horens, Elze /Giny.
  10. Wijte:
    20 juli 2014
    Meestal komen slechte dingen eerst en daarna de mooie.
    Geniet ervan en het wordt vast nog wel warm.
  11. Lien van Til:
    21 juli 2014
    hi Anneke en Joop wel lekker zn (ja ik kan het komma teken die tussen de z en en de n hoort)Jullie mogen de kou wel naar hier sturen dan krijgen jullie de warmte retour ik hoop dat jullie de adapter punt kunnen vinden dat zou wel mooi zijn gr Liefs Lien