Rondje Welsh Gray Provincial Park

11 juni 2017 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Vandaag de hele dag doorgebracht in Welsh Gray Provincial Park. Door dit park loopt een ca 66 km lange weg met op diverse plaatsen afslagen naar bezienswaardigheden. We hadden bij het informatiecentrum tips gekregen over plaatsen waar de kans het grootst zou zijn om beren tegen te komen. En jawel hoor we hadden geluk, al vrij snel liep er eentje langs de kant van de weg. Om zo'n beest een beetje knap op de foto te krijgen valt nog niet mee maar het is gelukt. Daarna doorgereden naar de lookout bij  Osprey waar we bij het gelijknamige café een bakje koffie met een overheerlijk stuk staart hebben genuttigd. Toen op weg naar de Helmcken Falls, een waterval van 141 meter hoog en hiermee 2 keer zo hoog als de beroemde Niagara watervallen in Ontario. Echt indrukwekkend! Verderop ook nog de Dawson Falls en een uitkijktoren bezocht. Tijdens een korte wandeling bij Moul stak er een paar meter achter ons een beer het pad over. Marcha en Ruud liepen een stukje achter ons en slaagden erin ons  hierop te attenderen. Helaas te laat voor een foto. Morgen op weg naar de Rocky Mountains!

1. Daniel:
    12 juni 2017
    Was de bear bang van jullie? Mooi fotos!
  2. Yolanda:
    Mooi zeg!! Watskebeurt met die gedraaide/geknakte boom? :-o
  3. Leonie Ten Cate:
    12 juni 2017
    Waaauwie, praaachtige foto's jongens :D en indrukwekkend die beren! Heerlijk zoveel natuur om je heen en homemade pie ;) nice! Veel plezier vandaag bij de Rockies!
  4. Roeliedikkens.:
    12 juni 2017
    Zo wil ik wel een beer tegen komenn!!!!!!!!!!!!
  5. Hans en karin:
    12 juni 2017
    Een en al natuur. prachtig!!!!
  6. Emmy Bakker:
    12 juni 2017
    Prachtig hoor allemaal, jullie zien heel wat mooie dingen zo. Vooral al die mooie bloempjes... haha. Knuf van mij en laat je niet pakken hoor door zo'n dikke beer...
  7. Tineke Bisschop:
    12 juni 2017
    Prachtige foto's, waar is de beer?? Broodje smeren zeker.
  8. E. Veldhuis:
    12 juni 2017
    Doet me gelijk denken aan het lied van "Moeke, moeke , de beer is los " !!
    Grapje, interessant om zoiets in het wild tegen te komen. Overweldigende natuur daar.
    Ga door met je avontuur.
  9. Kees:
    12 juni 2017
    In de Rockies ooit een bord gezien met de.volgende tekst:
    Don't feed the.bears, it's against the law.
  10. Ria huberts:
    12 juni 2017
    Weer prachtige foto's,ik had die beer wel willen zien,prachtige natuurlijk daar,ik had de watervallen ook wel willen zien,lijkt mij geweldig,geniet nog van jullie reis,wij vermaken ons nog prima in Egypte gelukkig niet zo warm meer.Groetjes Jan en Ria
  11. Lien van Til:
    12 juni 2017
    Hi Anneke dank je wel Voor de foto coyote!Maar wat hebben jullie alweer veel gezien wat is de natuur toch prachtig Ik hoop dat de weergoden wat gunstig gezin zijn.Ik hoop dat jullie nog beren tegen komen.gr liefs Lien
  12. Dick en Kitty:
    12 juni 2017
    Mooie foto's van schitterende natuur. Ook die grote beer...en nu de echten nog.